Te Tratar Melhor / Treat You Better


ENGLISH VERSION AVAILABLE HERE

iluminado copy.jpg

Os dias passaram eu não consigo te esquecer, tento a cada dia apagar o sentimento tenho por você, mas a dor em meu coração sempre me traz essa lembrança de você, a bagunça dentro de mim é um misto de dor e saudade daquilo que nunca fomos, que não somo e nunca seremos. Prometi que tudo ficaria bem, mas não está, mesmo depois de todo esse tempo não consigo deixar esse sentimento amar você. A primeira vez que a vi com ele, eu não vou mentir, eu sabia que ele não era o certo pra você, mesmo que tenha me dito olhando nos olhos que ele era o que você queria. Olha o que está acontecendo? Você não está feliz e eu poderia te dar o amor que sente falta, poderia acordar ao seu lado e te fazer sorrir porque eu sei que posso te tratar melhor que ele, fazer o mundo parar, congelar o tempo só para os momentos “eu e você”.

Me contaram sobre como está sendo tudo tão conturbado para você, eu sempre desejei ver você feliz, quero te salvar dessa situação toda errada. Eu sei que ele não te entende, que ele não se atenta aos seus detalhes e não te dá o devido valor, ou seja, o devido amor. Eu estou tentando seguir em frente, mas não consigo parar de pensar em você, quando sei que não está feliz ao lado dele, que ele te faz sofrer. Consigo ver em seus olhos que algo está errado, então para que continuar perdendo seu tempo, qualquer garota como você merece um cavalheiro, então porque está cometendo esse crime de estar com ele, ao invés de estar comigo? Eu sei que posso te tratar melhor do que ele te trata.

Então a observo, enquanto graciosamente conversa comigo sobre as coisas que mais gostamos de falar, quero falar para ela tudo o que penso, tudo o que sinto, quero botar para fora tudo que está em minha mente a me perturbar, de que eu poderia ser o certo, que nós poderíamos tentar e que se ela quisesse, eu estava disposta a lutar por esse amor. Queria que confiasse em mim para contar o que a está deixando para baixo e dizer que eu posso ser melhor que ele. Tudo ficou tão complicado depois aquela noite e só quero dizer que eu a amo e estou aqui para fazê-la feliz. Ela chama minha atenção:

– Ei, onde você está? Você não prestou atenção? – diz ela com aquele sorriso que tem o poder de me iluminar.

– Sim, eu estou te ouvindo, você tava achando que … – falei ao mesmo tempo que minha mente vagava querendo me forçar a falar do que eu tinha dentro de meu coração.

Eu realmente amo nossas conversas, mas naquele momento eu não conseguia prestar atenção em nada além de meus pensamentos que gritavam em minha mente para expressar tudo o que eu sentia e mostrar que eu poderia ser melhor que ele, que eu sei que ela não está feliz naquele relacionamento. Eu queria dizer a ela tudo que minha mente ansiosa estava morrendo para gritar em alto e bom som.

“Meu coração dói ao ver você tão infeliz, quero esquecer esse amor por você, mas eu só penso em correr em sua direção para salvar seu coração, afinal eu amo você e sei que posso lhe fazer bem. Você não merece passar por isso, eu nunca te prenderia, nunca levantaria a voz com você, nunca nessa vida e nem em outra te machucaria, você é tudo o que quero, tudo que eu preciso e tudo que eu amo. É um crime você se sacrificar por alguém que não te merece. Você merece tudo de bom, merece sorrir, você merece dançar, você merece o céu e o mar, você merece amar e ser amada”.

“Amora, eu estou aqui por você, basta você querer. Te entreguei meu coração, agora me mande um sinal e pegue minha mão e fugiremos daqui então e tudo ficará bem. Prometo não te desapontar e nem te fazer sofrer. Saiba que você não precisa fazer isso sozinha, não irei te desapontar. Sei que posso te tratar melhor do que ele te trata, venha comigo, vamos fugir e mudar o rumo de nossa história”.

Tomei coragem e decidi falar:

– Preciso te falar uma coisa, eu sei que já te disse isso e disse que tudo ficaria para traz. Mas eu sei que ele não está te fazendo feliz e me machuca ver você triste dessa maneira, eu quero dizer que eu ainda amo você! Você não precisa passar por isso, nós dois juntos podíamos dar certo, vamos fugir disso tudo, vem comigo, vamos nos permitir ser felizes! Ele está te fazendo sofrer, eu te amo com todo o meu ser.

Ela estava hesitante, dava para ver em seu olhar que ela queria se libertar para sermos livres juntos, ela parecia sentir o que sinto, ela parecia concordar com minhas palavras, ela parecia me amar.

-Se você também me ama, venha comigo! Podemos tentar e podemos dar certo, essa possibilidade existe. Entreguei meu coração a você, eu quero amar você e mais ninguém… Deixa eu abraçar você, deixe-me entrar em seu coração, me deixe ter alguma razão.

Ela olhou para a aliança, tinha muito a considerar e ficou pensativa enquanto seus olhos lacrimejavam. E esses foram os segundos mais longos que já vivi até que somos interrompidos por um som alto, bem familiar. Abro meu olhos e vejo o teto do meu quarto, estico meu braço tentando alcançar o meu celular para desligar aquele maldito alarme. Tudo fora um sonho, agora estou de volta a realidade!

Levanto-me, hora de trabalhar, hora de começar mais um dia sem amor dela. Como de costume, tomo meu café sozinho na cozinha, pensando em algo interessante para fazer depois do trabalho para me tirar desse vazio que sinto de não poder amar você. Pego celular, várias mensagens que não tenho a menor vontade de ler e muito menos de responder. As mensagens de celular me lembram a bagunça que me tornei, diante de querer esquecê-la, acabei me enganando com outras pessoas, infelizmente me tornei um babaca porque não consigo amar outro alguém, nesse caminho de tentar enganar meu coração, acabei magoando quem não merecia minha pobre atenção, eu não tinha intenção de machucar o coração de ninguém. É que na tentativa de me enganar para tentar voltar a amar, me perdi de mim mesmo, me tornei o oposto do que era, deixei de ser merecedor do amor dela e qualquer outro alguém, me tornei sombra desse amor que sinto por ela, fiquei preso. Quando percebo, estou atrasado para ir trabalhar, visto minha roupa rapidamente, entro no carro e vou em direção a mais um dia apático de trabalho. Estou cansado.

Alguns quarteirões de minha casa, faço a rotatória e entro na rua das palmeiras, uma rua linda, uma rua na qual todo dia me lembra Amora. Sabe por que? Porque sempre depois daquela linda palmeira é a casa dela, passo por ali por ser realmente o melhor caminho a se fazer, porque vê-la todos os dias é misto de prazer e tristeza, alegria de ver aquele olhar também traz a tristeza de ver ele com ela.  Assim como todos os dias, ela está se preparando pra sair para trabalhar ao lado dele, na verdade ele parece um verdadeiro cavalheiro com ela, no fundo eu desejava que ele não fosse o certo para ela, talvez, se eu tivesse tomado coragem antes, eu pudesse ser o certo para ela agora. Eu o invejo por realmente parecer o cara certo parar ela e que talvez saiba tratar ela melhor que qualquer um, ele a faz realmente feliz, doí saber que ela não precisa de meu amor, que o sorriso dela é de outra pessoa. E o sorriso dela para ele não deixa engano. Então como sempre, ela me vê passando de carro, faz um sinal para ele, os dois me cumprimentam com um aceno cordial, eu aceno de volta e sigo com meu dia sem ela.

No fim, volto a pensar em uma conversa entre eu e ela, mas até nos pensamentos tenho perdido as esperanças.

Eu queria ser o motivo de seu sorriso, queria poder te amar do jeito que ele te ama e sei que eu amaria ainda mais. Sei que você não é uma donzela em perigo esperando o resgate, eu sei que luta suas próprias batalhas, mas eu queria poder de alguma forma te proteger com meu amor. Sei que talvez eu não seja capaz, talvez eu seja uma inversão das histórias contadas, talvez eu seja um cavalheiro a espera de uma donzela apaixonada, pronta para me salvar de meus devaneios e solidão. Estou à espera de um amor que não chegará porque o “nós” nunca será real e nunca será concreto, pois ele te amou primeiro e te tratou melhor do que eu possa imaginar, vocês são real, eu sou uma sombra, perdi minha chance e apenas poderei lamentar o desejo que tenho de poder lhe mostrar que eu posso te tratar melhor do que ele te trata. Mas isso vai além de mim, isso depende das escolhas de seu coração, estarei feliz se estiver feliz, porém meu coração vai sempre chorar esse amor que nunca poderei te dar, porque ele te trata melhor do que talvez eu poderia um dia lhe tratar. O melhor remédio é me tratar melhor, sem seu amor a me alcançar.

O som irritante da notificação de meu celular, me traz de volta dos meus devaneios, desbloqueio a tela e abro a mensagem que diz: Estou com saudades! Vamos nos ver? Amora.

NÃO SER AMADO É FALTA DE SORTE ALBERT CAMUS.jpg
“Não ser amado é falta de sorte, mas não amar é a própria infelicidade” (Albert Camus)

texting.jpg

CONTINUA…

NOTA: Este post é um projeto que eu queria fazer a muito tempo, que é o INSPIRANDO, que serão posts com histórias inspiradas em músicas. Então essa história surgiu a partir da letra da música TREAT YOU BETTER de SHAWN MENDES (confira a música aqui!), porque se percebemos toda música é um pedacinho de uma história que expressa sentimento. Então resolvi fazer uma série de posts baseadas livremente a partir das músicas. E essa história tem continuação, com mais dois posts inspirados em mais duas músicas dele também, tiradas do álbum ILLUMINATE, que é muito bom, aliás ouçam o álbum inteiro que é muito bom, amei! E não te dizer a voz dele me agrada, ele tem um tom de voz, que combina com as músicas e letras cantadas, um jeito romântico.

feel the music port.jpg


assinatura-phelipe-ingles-diabetes

iluminado cop2y.jpg

          The days passed I can’t forget you, I try to erase the feeling I have for you every day, but the pain in my heart always brings me this memory of you, the mess inside me is a mixture of pain and missing “us” that we were never, that we aren’t and that we never will be. I promised that everything would be fine, but it is not, even after all this time I can’t let that feeling of love you. The first time I saw you with him, I’m not going to lie, I knew he was not right for you, even if you told me looking into my eyes that he was what you wanted to. Look what’s going on? You’re not happy and I could give you the love you miss, I could wake up at your side and make you smile because I know I can treat you better than he can, making the world stop for us, freezing time just for the moments “You & Me”.
          They told me about how everything is so troubled for you, I always wanted to see you happy, I want to save you from this whole situation wrong. I know he does not understand you, that he does not pay attention to your details and does not give you due value, that is, due love. I’m trying to move on, but I can’t stop thinking about you, when I know you’re not happy with him, that he makes you suffer. I can see in your eyes that something is wrong, so that you keep wasting your time, any girl like you deserves a gentleman, so why are you committing this crime of being with him, instead of being with me? I know I can treat you better than he can.

Then I watch her, while she graciously talks to me about the things we like to talk about, I want to tell her everything I think, everything I feel, I want to put out everything that is on my mind that upsets me, that I could be The right one, that we could try and that if she wanted, I was willing to fight for this love. I wanted her to trust me to tell me what’s putting her down and say I can be better than him. Everything got so complicated after that night and I just want to say that I love her and I’m here to make her happy. It catches my eye:

– Hey, where are you? Didn’t you pay attention? – She says with that smile that has the power to illuminates me.

– Yes, I’m listening to you, you were thinking that … – I said at the same time my mind wandered trying to force me to talk about what I had inside my heart.

I really love our conversations but at that moment I could not pay attention to anything but my thoughts that screamed in my mind to express everything I felt and to show that I could be better than him, that I know she is not happy In that relationship. I wanted to tell her everything my anxious mind was dying to say.

“My heart hurts to see you so unhappy, I want to forget this love for you, but I only think of running in your direction to save your heart, after all I still love you and I know I can make you happy.You don’t deserve to go through this alone, I would never arrest you, I would never raise my voice with you, never in this life and neither in the other lifes I would hurt you, you are everything I want, everything I need and everything I love. It is a crime to sacrifice yourself for someone who doesn’t love you. I would sacrifice myself for you and I would be glad to do it twice. You deserve everything, you deserve to smile, you deserve to dance, you deserve the sky and the sea, you deserve to love and be loved. “

“I’ve given you my heart, now send me a sign and take my hand, we’ll run away from here, from this chaotic life and everything will be fine, I promise never let you down or make you suffer. I know I can treat you better than he can, come with me, we’ll run away and change the course of our story. “

I took courage and decided to speak:

-I need to tell you something, I know I told you that already and said that everything would be back to normal. But I know he’s not making you happy and it hurts me to see you sad this way, I mean I still love you! You don’t have to go through it, we could make it right together, let’s get away from it all, come with me, let’s be happy! He is making you suffer, I love you with all my soul.

She was hesitant, I could see in her eyes that she wanted to free herself to be free together, she seemed to feel what I feel, she seemed to agree with my words, she seemed to love me.

She looked at her engagement ring, she had much to consider, and she was thoughtful as her eyes with tears. And those were the longest seconds I’ve ever lived until we’re interrupted by a loud and familiar sound. I open my eyes and see the ceiling of my room, I stretch my arm trying to reach my Iphone to turn off that damn alarm. It was all a dream, now I’m back to reality!

I get up, time to work, time to start another day without her love. As usual, I take my coffee alone in the kitchen, thinking of something interesting to do after work to get me out of the void that I feel I cannot love you. I pick up my cell phone, several messages that I don’t have the slightest desire to read, much less respond. The cell phone messages remind me of the mess I became, when I want to forget it, I ended up fooling myself with other people, unfortunately I became an asshole because I can’t love someone else, this way of trying to deceive my heart, I ended up hurting those who did not deserved my poor attention, I had no intention of hurting anyone’s heart. In the attempt to deceive me to try to return to love, I lost myself, I became the opposite of what I was, I stopped being worthy of her love and anyone else, I became the shadow of this love that I feel for her, I stayed stuck. When I realize it, I’m late to work, I dress up my clothes fast, I get in the car, and head for another apathetic day at work. I’m tired.

A few blocks from my house, I drive through the Palm street, a beautiful street, a street that reminds me of Amora every day. Do you know why? Because always after that beautiful palm tree is her house, I pass by there because it is really the fast way to go work and see her every day is mixed with pleasure and sadness, the joy of seeing that look also brings the sadness of seeing him with her. Just like every day, she’s getting ready to go out to work next to him, in fact he seems like a real gentleman with her, deep inside I wish he was not right for her, maybe if I had taken courage before, I could be right for her now. I envy him because he really seems like the right guy to her and that maybe he knows how to treat her better than anyone, he really makes her happy, I know that she doesn’t need my love, that her smile belongs to someone else. And her smile on him makes no mistake. Then as always, she sees me driving passing by, she signals him, the two greet me with a cordial nod, I wave back and continue with my day without her.
In the end, I think about a conversation between her and me, but even in my thoughts I have lost hope.

I wanted to be the reason for your smile, I wish I could love you the way he loves you and I know that I would love you even more. I know you’re not a damsel in distress waiting for the ransom, I know you fight your own battles, but I wish I could somehow protect you with my love. I know that I may not be able to, I may be a reversal of the stories told, perhaps I am a gentleman waiting for a passionate maiden, ready to save me from my daydreams and solitude. I’m waiting for a love that will not come because the “we” will never be real and never be concrete, because he loved you first and treated you better than I can’t imagine, you are real, I am a shadow, I lost my chance and I can only regret my desire to show you that I can treat you better than he can. But it goes beyond me, it depends on the choices of your heart, I will be happy if you are happy, but my heart will always cry this love that I can never give you, because he treats you better than maybe I could ever treat. The best remedy is to treat me better without your love reaching out to me.

The annoying sound of the notification of my cell phone brings me back from my daydreams, I unlock the screen and open the message that says: I miss you! Can we meet? Amora.

For there is merely bad luck in not being loved.jpg

TEXTING 2.jpg

TO BE CONTINUED…

NOTE: This post is a project I wanted to do a long time ago, which is the Inpired by track, which will be posts with stories inspired by songs and its lyrics. So this story came from the lyrics of SHAWN MENDES’ TREAT YOU BETTER song (check out the song here!), because if we realize all music is a bit of a story that expresses feeling. So I decided to make a series of posts with stories based freely from the songs. And this story has a continuation, with two more posts inspired by two more songs from the Shaw Mendes’ ILLUMINATE album, which is very good, in fact listen to the whole album that is very good, I loved it! And his voice pleases me, he has a tone of voice which combines with the songs and lyrics that he sung, a romantic way and sexy too..

feel the music eng.jpgThis was the first edition of Inpired By Track, stay tuned!

assinatura-phelipe-ingles-diabetes

23/11/2016 às 19:18

Advertisements

10 thoughts on “Te Tratar Melhor / Treat You Better

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s